Koelproblemen - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Jan Poel - WaarBenJij.nu Koelproblemen - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Jan Poel - WaarBenJij.nu

Koelproblemen

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 Juni 2015 | Ierland, Limerick

Hallo allemaal,
Vanmorgen om 9:00 uur begonnen met de koelproblemen. We hebben de thermostaat verwijderd en getest in de waterkoker. Blijkt wel goed te werken. Besloten om de radiator nog niet te vervangen, want dan raken we wellicht van de regen in de drup:)
Omdat we met vloeibare pakking werkten moest ik een uur wachten en om 12:00 uur kon ik proefrijden. In het begin leek het goed te gaan, wijzer van metertje bleef mooi in midden, maar toen we terig in het stadje waren en file moesten rijden begon de motor toch weer te warm te worden. De oude radiator had ik meegenomen en toen hebben we besloten om te kijken of we deze kunnen reviseren in Limerick.
Toevallig hing er een papier in de lift van het hotel van iemand van de volvoclub uit Limerick, dat we vanavond uitgenodigd waren om bij hun op bezoek te komen. Ik heb het telefoonnummer gebeld en bleek dat er twee revisie-bedrijven waren voor radiators (en dat in een stad van 25.000 inwoners)
Abbey radiators zat op 700 meter van ons hotel en daar heb ik de originele heen gebracht en hoop dat die morgen om 10:00 klaar is. Dan kunnen we de huidige vervangen. De man maakt de radiator met een dubbel aantal lamellen, voor een betere koeling.
Als dit niet helpt zal het aan de motor zelf liggen en is het einde Duett in Ierland....
Vanmiddag nog even de auto laten wassen. Man kwam uit Ethiopie. Met de hand wassen voor 6 euro!.
Vanavond gaan we voetbal kijken in de bar en daarna wellicht naar het feestje van de voldo club hier in Limerick.

• 12 Juni 2015 - 19:48

Henk:

Tjonge, jonge, het houdt niet op. Een echte reis met hindernissen... Hopen dat probleem kan worden opgelost. Einde Duett is wel een heel trieste afloop. We gaan voor een happy end! Nog veel plezier gewenst samen. Groet Alies en Henk

• 12 Juni 2015 - 20:46

Harry Poel:

Kan met niet herinneren dat we de 123 GT vorig jaar ook maar 1x gewassen hebben
    of komt dat de berijders mannen waren?