Zevende dag - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Jan Poel - WaarBenJij.nu Zevende dag - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Jan Poel - WaarBenJij.nu

Zevende dag

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 Juni 2015 | Ierland, Limerick

Gisteren begon de dag goed. Het was lekker weer en zowel de tomtom als de routebeschrijving klopten. We vertrokken om 8:00 uur en begonnen met "de Ring of Kerry".
Vervolgens het stadje Dingle bezocht waar we een leuk vest en polo voor mij gekocht hebben van Ierland, natuurlijk in het "Irish green".
Fish en chips gehad met een kleine pint bier en toen weer verder.
Een nieuwe pas was de uitdaging. We kwamen er zonder kleerscheuren overheen, maar een uur later bleef de temperatuur van de auto veel te hoog. Omdat ik deze keer het eerder in de gaten had, bleef het koken net uit, maar er kwam wel vloeistof uit de overlooppijp.
De rest van de reis met de kachel op standje "hot" en de ventilator vol open gereden. Het sauna gedeelte hadden we toen gehad. Zelfs op het metalen dashboard kon je een eitje bakken.
Dan is 100 km rijden best veel:(. Bij het hotel aangekomen het tech team gebeld voor advies. Vandaag gaan ze kijken of de radiator of de thermostaat de oorzaak is. Gelukkig is het weer een rustdag, dus dat komt goed uit. Verder hebben ze eigenlijk weinig probleemgevallen.
We zijn in de stad Limerick. Wel spannend of we het onder controle krijgen. Harry en de garage voor de zekerheid even ook even gebeld voor advies, maar iedereen zegt het zelfde. Afwachten maar. Om 9:00 uur ben ik aan de beurt.
Het weer was gisteren weer prima, maar nu is het wat grijs.
Hotelkamer is super en we hebben gisteravond met de hele groep een buffet gehad. Lekker gegeten.
De Duett is echt een bezienswaardigheid. Onderweg op een site-seeing stroomde er een bus leeg en er stonden direct 6 mensen met een fototoestel ons op de gevoelige plaat te zetten:).
Bij elk tankstation en parkeerplaats wordt de auto gefotografeerd en de meeste kennen de auto niet. Je maakt dan ook meteen contact met de Ieren op deze manier. Dat is het leuke ervan.