Vanaf donderdag t/m zondag - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Jan Poel - WaarBenJij.nu Vanaf donderdag t/m zondag - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Jan Poel - WaarBenJij.nu

Vanaf donderdag t/m zondag

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

21 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Donderdag was het mooi weer in Dublin, we hebben even door de stad geslenterd en het Green Park bezocht en de pub O'Neill.
Aan het eind van de middag kwam de vriendin van de dochter van Dick Reef nog even langs in het hotel. Ze is zangeres en actrice in Dublin en ze wilde graag even met de rode Duett op de foto:)
s'avonds was de Irish Evening met zang en dans en diner.
De bus ging om 18:00 uur van het hotel en de zon scheen genadeloos. De airco deed het niet, de verwarming stond aan en de bus vertikte om de busbaan te nemen. Na 35 minuten was iedereen geroosterd en de zweetlucht was niet te harden.
Het avondje leek mooier dan het was. Het eten kregen we toegesmeten met de kreet "Enjoy"....een vreetschuur met heel veel lawaai.
Margreet zat vlak bij het podium en toen we het eten op hadden trok Margreet de stoute schoenen aan en we vertrokken. In 3,5 minuut waren we met de taxi voor 10 euro weer terug in het hotel. Gelukkig maar. De anderen waren pas om half twaalf in het hotel, dus goede beslissing genomen.
Vrijdag gingen we met de boot van 8:20 naar terminal 2 van Stenaline. Ik had dit in de tomtom gezet en de anderen reden volgens het routeboek. Ik zag de hele stoet rechtdoor rijden waar wij rechtsaf gingen. Gauw weer ingevoegd, bleek dat er een andere Duett naast mij reed. Deze was van Huke en gelukkig had Huke rondom schijfremmen ipv rommeltremmer:).
Op de boot de routes in de tomtom gezet vanaf de detailkaarten van het routeboek. Dit om ongewenste stress te voorkomen in Engeland.
Aan de overkant een route van 90 km, die geheel volgens het boekje werd afgewerkt. We leren het nog wel.
Het hotel was in een universiteitsstadje Bangor, waar we sliepen in een voormalige kostschool met een blok voor meisje en en een blok voor jongens. Gelukkig mochten wij wel bij elkaar slapen.
De kamer zat in een torentje, erg klein en een smal bedje. Dat was wel even afzien. De volgende dag redelijk brak.
s'avond werd de Mercedes van dhr. Poppema, veearts uit Haren afgevoerd. De auto was niet door het TT te repareren. Ze konden met de reisbegeleider verder rijden tot HvH.
De rit van zaterdag door Wales was fantastisch mooi. Qua natuur misschien wel de mooiste dag. Veel wandelaars gezien onderweg.
Op den duur werd het 26 graden en broeierig. In het stadje Stattford was het smoordruk en we konden het hotel niet vinden. Er waren gelukkig meer mensen met het zelfde probleem, alleen de mensen met een Garmin, hadden geluk. Tomtom stuurde je overal heen, maar niet naar het hotel. Om 17:00 uur daar toch aangekomen dankzij google maps.
s'avond hadden we een afscheidsdiner en vanmorgen (zondag) konden we rustig aan doen. We kregen een klassiek engels ontbijt, waarbij alleen de logistiek en timing slecht op elkaar waren afgestemd. Straks aan de rit en even kijken of er onderweg nog wat leuks te zien is.
De boot gaat om 23:00 uur en morgen om 8:00 uur hopen we in Hoek van Holland aan te komen....