zesde dag vervolg - Reisverslag uit Sneem, Ierland van Jan Poel - WaarBenJij.nu zesde dag vervolg - Reisverslag uit Sneem, Ierland van Jan Poel - WaarBenJij.nu

zesde dag vervolg

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Juni 2015 | Ierland, Sneem

Vandaag een perfecte dag qua weer. Ongeveer 21 graden en geen wolkje aan de lucht. Na ons vertrek uit Cork gingen we tanken en toen zag is dat ik een half lege band had. Deze maar vervangen en toen doorgereden. Mooie tocht en toen kwam de Healey pass.
In het begin ging het best goed, maar de temp meter begon langzaam te stijgen....
Op de top schoot die naar rechts en gauw gestopt en de motorkap omhoog. Het borrelde en siste, maar ging net goed.
Vervolgens doorgereden en een stuk route afgesneden om lekker vroeg in hotel te zijn. We waren de eerste en hebben heerlijk op terras gegeten. Als je niet weet wat voor bier je wilt, daar hebben ze in Ierland een oplossing voor (3 glazen met alle soorten- Red -Weizze - Stout netjes op een plankje voor de prijs van een "pint"
Onderweg nog even bij een camping stil gestaan en kwam een man op me af die zei "mooie auto". Bleek de campingeigenaar te zijn.
Ze waren 28 jaar geleden uit Friesland geëmigreerd naar Ierland.
Hij gaf ons nog een paar mooie tips over de omgeving. Onderweg nog even een Unox soepje gemaakt op ons nieuwe gasstelletje van de Vrijbuiter.
Al met al een geslaagde dag. Auto is redelijkdorstig in de heuvels. Haal de 1 op 8 niet hier. In NL 1 op 9,5. Maar dat is volgens mij heel "Iers"
Morgen een pittige dag en daarna rustdag in Limerick.