Koeling is weer optimaal!!! - Reisverslag uit Galway, Ierland van Jan Poel - WaarBenJij.nu Koeling is weer optimaal!!! - Reisverslag uit Galway, Ierland van Jan Poel - WaarBenJij.nu

Koeling is weer optimaal!!!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 Juni 2015 | Ierland, Galway

Hallo allemaal,
Vandaag de mooiste dag tot nu toe. De radiator zou om 10:00 klaar zijn en we zijn met het TT (tech team) wat eerder gaan kijken. De man dacht het nog ruim een uur duurde. Ik heb gisteren geld gepind want ik weet niet of ze een pinautomaat hebben bij Abbey Radiators.
Gelijk vanmorgen maar even gevraagd wat het koste en dat was 200 euro en dat viel niet tegen.
We hebben maar gauw een doos sigaren voor de man gekocht voor de snelle service. In de hotelgarage aangekomen eerst de motor en oude radiator nog met azijn goed doorgespoeld om de koelkanalen in de motor en in de kachelradiator nog wat te ontkalken.
Om 11:00 de radiator opgehaald en Hans en Dick van het TT hebben de nieuwe gelijk gemonteerd.
Toen een "shortcut" genomen naar de Cliffs of Moher, de motor werd zelfs niet eens warm genoeg. De thermostaat moet er eerst weer in om de motor op ideale bedrijfstemperatuur te brengen. Het technisch team reed met ons mee om te kijken of alles goed ging. Toen we even stopten om de radiator op eventuele lekkage te checken, bleek er een auto met kokende motor te staan. Het was een zangeres die naar een optreden moest en redelijk in paniek was. Dick Reef van het TT constateerde dat de "fan" niet draaide, dus we hebben de auto voorzien van 4 liter water en gezegd dat ze mocht doorrijden, als ze maar niet stopt en wel direct moest stoppen als de temp bijna in het rood staat. Ze was erg blij. De man die die ze bij zich had, had volgens mij nog nooit onder een motorkap gekeken:)
Vanaf dat punt zijn we verder weer apart gereden en de Cliffs of Moher bezocht. Het was wel mooi, maar dat dit nu 4 miljoen mensen trekt per jaar....
Om 17:30 waren we in hotel. Onderweg nog een NL camper gezien die op de smalle weg een tractor geraakt had en de hele zijkant kapot had. Sneu...
We zijn blij dat we de zaak weer op orde hebben en hopen dat de 2e helft qua techniek wat meer mee zit:)
Morgen weer met frisse moet verder voor een route van 280 km naar Sligo. We doen een kartonnetje voor de radiateur om iets minder koeling te krijgen. "Het kan verkeren"