Vierde en vijfde dag - Reisverslag uit Cork, Ierland van Jan Poel - WaarBenJij.nu Vierde en vijfde dag - Reisverslag uit Cork, Ierland van Jan Poel - WaarBenJij.nu

Vierde en vijfde dag

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Juni 2015 | Ierland, Cork

Zondagmorgen is de benzineleiding gerepareerd, er zat weer een scheurtje in en iemand anders zag dat de bout van de dynamo er niet meer op zat. Het "klusje" viel al met al wat tegen en pas om 10:30 konden we rijden. We waren die dag de enige "patiënt", maar toen we wegreden hoorden we dat een andere volvo al naar 10 km gestrand was en daar ging het technisch team toen heen. Ze konden de auto niet aan de praat krijgen en uiteindelijk moest die weg gesleept worden. Wij moesten de boot halen om 13:30 en dat werd dus weer spannend. Op het moment dat we weer met single roads zouden beginnen kwam ons een stoet volvo's tegemoet. Bleek dat ze een rivier over moesten met 35 cm diepte. Twee hadden het wel geprobeerd en die kregen "natte voeten" en natte ontsteking, dus de rest maar omgekeerd. Via wat omwegen toch bij de boot gearriveerd. Op de boot prachtig weer en een stille zee. Onderweg zelfs dolfijnen gezien.
Om 18:15 waren we aan de overkant en het hotel was vlakbij.
Lekker gegeten, een heerlijke Ierse steak en Cod (kabeljauw), botermals. Schitterend hotel met spa aan het strand. Jammer dat we niet een dagje konden blijven.
Maandagmorgen vroeg opgestaan. We hadden olielekkage bij de motor en ik vermoedde de pakking van de klepdeksel.
Gelukkig had ik de pakking bij me. De motor goed schoon gemaakt en Hans heeft de pakking vervangen. Bleek dat die niet netjes gemonteerd was en daardoor lekte. We reden om 9:30 en al na 20 km zaten we op "verkeerde spoor". De routebeschrijving blijkt vaak niet te kloppen en als je de juiste km niet meer hebt op je dagteller wordt het wel moeilijker navigeren. Ook de tomtom was niet goed opgeladen, door een verkeerde stekker, dus het was weer spannend. Uiteindelijk met een ander stel met een Duett verder gereden. Vanmorgen kwam ook de baas van het hotel nog bij me wat voor auto ik had, want hij wilde graag net zo een voor "deliveries" naar zijn winkel etc.
Om 17:30 kwamen we aan bij hotel in Cork. Het was weer erg warm in de auto en we halen een gemiddelde van 37 km p/uur, door de smalle wegen en ook veel landbouwverkeer.
Morgen een vrije dag en lekker de stad in. Eerst even de auto doorsmeren en even naar de ontsteking kijken, want de auto blaft wat als je van gas gaat. Ook de startmotor heeft wat kuren, soms moet je de auto wat heen en weer bewegen in de 3e versnelling om te kunnen starten.....
Het is wat dat betreft een groot avontuur. Onze grootste klacht is wel het warm worden van het interieur. Als de zon op de auto schijnt wordt het erg warm. Komt wellicht ook van vele glas en niet zonwerend....De Duett heeft wel veel bekijks, mensen vinden het prachtig en veel opgestoken duimen.
Groetjes uit mooi Ierland.

• 09 Juni 2015 - 21:02

Jos:

Klinkt als een mooi avontuur! Toch best veel sleutelen en navigeren.
    Hopelijk zit er ook nog even een dagje tussen om bij te komen.

Njoy!

• 10 Juni 2015 - 03:54

Sary:

Jullie moeten wel geduld hebben!!
    Ik hoop dat je een fiets tochtje om Muckross lake gaat doen,
    My mooiste herinnering aan Ierland
    22 km en halverwege een super gezellig Ierse cottage voor lunch of thee.
    Goede reis in het mooie Ierland!!