Maandag 15 juni - Reisverslag uit Donegal, Ierland van Jan Poel - WaarBenJij.nu Maandag 15 juni - Reisverslag uit Donegal, Ierland van Jan Poel - WaarBenJij.nu

Maandag 15 juni

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

15 Juni 2015 | Ierland, Donegal

Vandaag om 8:30 vertrokken voor een trip door het noordwesten van Ierland. We gaan de route gewoon volgen, het schoot lekker op.
We hadden koffie mee van het hotel en om 10:00 uur gingen we koffie drinken. Ik kijk altijd bij een stop even onder de motorkap en opeens viel mij iets op. Van de gasstangen was een stang uit een busje geschoten. ik heb het er weer in gedaan en goed in het vet gezet.
Nu hadden we vanaf het begin een "nest vogeltjes" onder de kap.
Bij 70 km begon de hele boel te sjilpen....Het was hinderlijk maar niet "levensbedreigend" voor mijn gevoel. Een medereiziger gaf als tip om ze niet meer te voeren, dan gaan ze vanzelf dood:)
We stapten weer in en ja hoor, het gesjilp was gestopt.
Ik blij.... Na 5 minuten begonnen ze echter weer. Even gestopt en het bleek dat de stang weer uit het busje geschoten was.
ik heb het even beter vastgezet en we hadden een storingsbron minder.
Tussen de middag even wat crackertjes gegeten en er kwam een "collega" langs. Toen hij even onder de motorkap keek bleek het 445 logo los te zitten. ik heb het vast gezet en terwijl we verder reden was de laatste "rinkel" bij 60km in de tweede versnelling ook verdwenen.
"luckyday"
Daarna een mooie lus gereden langs de kust met mooie stranden en we waanden ons op de Lofoten met het weer van Frankrijk. Alleen de temp mocht wat hoger. Wat een mooie wereld. Om half vijf aangekomen in "Lough Esle Castle". De mooiste locatie van de reis. We werden vorstelijk onthaald.
Morgen rijden we Noord-Ierland in en slapen in Belfast.
Onderweg pakken we nog een stukje straat-circuit mee vlakbij Belfast, maar dat is niet echt besteed aan de Duett:(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 22 Mei 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 15738

Voorgaande reizen:

29 Mei 2016 - 22 Juni 2016

Scandinavie 2016

04 Juni 2015 - 22 Juni 2015

Circuit of Ireland

23 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Noordkaap 2014

Landen bezocht: