Walvissen gespot - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Jan Poel - WaarBenJij.nu Walvissen gespot - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Jan Poel - WaarBenJij.nu

Walvissen gespot

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

04 Juni 2014 | Noorwegen, Andenes

Beste allemaal,

Dinsdag een fantastische dag gehad. Het weer was super en we gingen vanaf 15:00 de zee op voor een walvissafari. Het eerstefuur was redelijk saai, maar het weer was lekker, dus we vermaakten ons wel op de boot.
Maar na een uur kwamen de eerste vissen. Dolfijnen en een klein type walvis. (Greindt?) Leuke opnames gemaakt en daarna was het weer stil. De schipper is toen verder de zee opgevaren, op de grens van ondiep naar diep, waar veel vis zit en de kans groot is dat je een potvis kan spotten. En dat lukte tot twee maal toe. De vis is 15 meter lang en ongeveer een 7 minuten boven water om te ademen. Daarna duikt het dan weer de diepte in (tot 2km) om op jacht te gaan naar zijn maaltijd. (grote inktvissen e.d.)
Vooral de duik met de vin omhoog is spectaculair en de schipper had exact door wanneer de vis dat ging doen, dus tijd genoeg voor mooie opnames.
Op terugweg kregen we nog een toetje in de vorm van 4 Orca's. Ook supermooi en het komt niet vaak voor dat je die spot. Al met al 4 uur op zee en 4 soorten (wal)vissen gezien. Om 19:00 op de terugweg door de Lofoten naar Kabelvag, waar we rond elf uur arriveerden.
Een slopende maar fantastische dag!!!

Groetjes.
Harry en Jan

• 04 Juni 2014 - 08:21

Jannet:

Geweldig!
    Erg benieuwd.
    Veel succes op de terug weg.

• 04 Juni 2014 - 09:00

Jurrien:

Prachtig Jan, wil mijzelf alvast uitnodigen om de opnamen te zien..
    Veel plezier nog!

• 04 Juni 2014 - 09:06

Margreet:

Leuk man!
    Straks maar gauw weer naar Schier…beetje bijkomen, haha!
    GEFELICITEERD Jan…ik ga vanavond maar in m'n eentje uit eten…

• 04 Juni 2014 - 17:52

Sary:

Fijn dat je mooi weer erbij hebt! Dat maakt je vakantie.
    Bestel even wat mooi weer voor ons als we zondag in Ierland landen!!
    4 soorten walvissen is wel heel bijzonder.
    Als je nog meer wil zien kom maar even bij ons langs in januari .
    Goede terugreis en gauw tot ziens!!

• 04 Juni 2014 - 21:18

Margreet: