Met trekker naar de Noordkaap - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Jan Poel - WaarBenJij.nu Met trekker naar de Noordkaap - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Jan Poel - WaarBenJij.nu

Met trekker naar de Noordkaap

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

30 Mei 2014 | Noorwegen, Honningsvåg

Hallo allemaal,,

Vandaag een hele mooie rit langs wegnummer 98. Veel sneeuw gezien en mooie vergezichten.De rit was 515 km en we hebben lekker rustig aan gedaan.Onderweg nog rendieren heel behoedzaam over het ijs zien lopen en ook in de sneeuw. Een apart gezicht.
Vlak voor het eiland waar de Noordkaap op ligt, kwamen we nog twee vrouwen tegen die wel een hele uitdagende manier van reizen naar de Noordkaap hadden een bedacht. Niet met een oldtimer auto, maar een oldtimer tractor. Ze kwamen uit Hannover in Duitsland en rijden met een maximum snelheid van 20KM p/u.
De volvo houdt zich goed. We slapen nu in hoste in Honningsvagl, wel wat anders dan ons luxe hotel gisteren. Na het avondeten gaan we naar de Kaap. want nu is het nog mooi weer. Misschien gaan we morgen wel naar het noordelijkste punt wat je lopend kunt bereiken, dat is 9 km heen en terug. Even het weer afwachten. Dit punt is nog 1,5 km noordelijker dan het punt wat je met auto kan bereiken!
Tot de volgende keer.... Groeten, Harry en Jan

• 30 Mei 2014 - 19:08

Joanne:

De kop van de blog voorspelde weinig goeds, maar tegendeel is waar gelukkig :)

• 30 Mei 2014 - 20:13

Peter Poel:

Jan, gefeliciteerd met je kleindochter ,verder samen een goede reis.

• 30 Mei 2014 - 22:32

Fre:

Misschien een leuk idee om die 9 km op je hardloopschoenen te doen. Zeer waarschijnlijk ben je de eerste die daar hardloopt En nog belangrijker: van harte gefeliciteerd met je kleindochter.

Groetjes
    Joke en Fre

• 31 Mei 2014 - 09:56

Renny:

Begreep van Margreet dat jullie het einddoel hebben bereikt! Mooi man!!
    Goede reis terug!

Gr. Andre en Renny