Poolcirkel - Reisverslag uit Arvidsjaur, Zweden van Jan Poel - WaarBenJij.nu Poolcirkel - Reisverslag uit Arvidsjaur, Zweden van Jan Poel - WaarBenJij.nu

Poolcirkel

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 Mei 2014 | Zweden, Arvidsjaur

Hallo allemaal,
Vanmorgen begon de dag met lekker weer en dat is zo gebleven.
Er stond een stevige route door de binnenlanden op het programma.
We hebben eerst even de afvoergaatjes van de passagierdeur weer ontdaan van tectyl, zodat de klotsende deur weer droog kon worden.
De leiding benadrukte gisteravond vandaag niet via de tomtom te rijden, want dan mis je alles. Dus ouderwets navigeren vandaag! Harry kon helemaal los. Bij het pompstation werden we aangesproken door een Zweed die een Duett en en P1800 te koop had. Slechts 5 minuten rijden, dus dat hebben we gedaan. Even adressen uitwisselen en verder. Al snel na de start zijn we uitgebreid gefilmd door het filmteam. Best raar als ze achter je rijden en naast je "hangen" met een camera auto, maar ja ze zien ook niet zo vaak een echte 123 GT.
Vlak voor Jokkmokk de Poolcirkel gepasseerd. Dat was natuurlijk goed voor een fotomomentje. (zie foto's)
Daarna richting Finland via gravelwegen binnendoor. We zijn toen de poolcirkel wel drie keer weer gepasseerd. We hebben de rit op de gravelwegen even gefilmd van en proberen die ook op deze blog te zetten.
Op deze wegen voelt de 123 GT zich thuis! Mooie route en onderweg rendieren en een paar aparte vogels gezien, waaronder een kraanvogel en een soort fazant, poolfazant benoemd door ons. Onderweg nog een bakkie gehaald en nu in hotel in Rovaniemi.
Morgen een vrije dag en lekker uitslapen.
Tot de volgende keer. Groeten van Harry & Jan

• 27 Mei 2014 - 18:54

Jannet:

Geen foto's of bedoel je die van gisteren kan mooier??

• 27 Mei 2014 - 19:33

Margreet:

Leuk verhaal hoor! Ik begin hier een heel klein beetje jaloers te worden....
    Foto"s zijn ook mooi en gelukkig komt het zonnetje erbij!
    Morgen lekker een relaxed dagje. Is er geen sauna in de buurt?
    Doeiiii, xxx

• 27 Mei 2014 - 19:37

Margreet:

We hebben geen ruimte voor meer auto"s hoor....alleen kijken en NIET kopen...

• 27 Mei 2014 - 20:11

Peter & Zwanieta:

Tante Margreet: gewoon onder curatele laten stellen, kan er niets gebeuren! ;-)

• 27 Mei 2014 - 20:25

Margreet:

Goed idee Peter, die jongens zijn soms niet los vertrouwd!

• 27 Mei 2014 - 21:36

Erika:

Jullie maken wel wat mee! Leuk hoor die foto's.
    Veel plezier nog!

• 27 Mei 2014 - 21:55

Jurrien:

Iets teveel tectyl dus! Had je de uitlaat stuk of zo? zag op de foto Harry er mee bezig?
    Bekend bord trouwens van de poolcirkel waar jullie voor stonden..
    Veel plezier nog!

• 27 Mei 2014 - 22:06

Ria:

Lieve Harry en Jan.

We genieten van jullie verhalen, net of je alles weer beleefd, met wat heiwee naar die tijd.
    Ik weet niet of een Poel zich onder curatele laat stellen............
    Liefs Tjeerd en Ria.