Russische grens - Reisverslag uit Kirkenes, Noorwegen van Jan Poel - WaarBenJij.nu Russische grens - Reisverslag uit Kirkenes, Noorwegen van Jan Poel - WaarBenJij.nu

Russische grens

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 Mei 2014 | Noorwegen, Kirkenes

Hallo allemaal,
Woensdagavond heerlijk rendierstoofpotje gehad in een lokaal restaurant in Rovaniemi. Echt heerlijk. Vandaag (donderdag)van Rovaniemi naar Kirkenes gereden. Eerst het contactslot gemodificeerd doorer een gaatje er in te boren en er een spijkertje in te doen waardoor sleutel een groter vlak krijgt om mee te draaien. (zie foto)
Het was supermooi weer vandaag, dus rijden was een groot plezier.
Aan beide kanten van de weg vaak meren en bij een tussenstop ook al weer de nodige muggen:(
Door Finland naar Noorwegen gereden richting Kirkenes en onderweg een blik nasi warm gemaakt. Aangekomen in Kirkenes ingecheckt om vervolgens direct weer in de auto te stappen richting de Russische grens. Was wel grappig om de grens (een riviertje van 15 meter breed ) tussen Noorwegen en Rusland te zien. Aan het eind van de weg was de Barentszzee. Het grens plaatsje heette Jacobselv. De meren daar waren nog bevroren. Het Thon hotel in Kirkenes is erg mooi en modern. De volgende twee dagen in Hostel in Honningsvag zal anders zijn. Morgen (vrijdag) dus de route naar de Noordkaap (stadje Honingsvag), een trip langs de kust van 511 km. Het weer zal daar wel wat minder zijn. Vanavond bleek een achterlamp niet te doen, maar na enig onderzoek bleek een fles wijn de oorzaak te zijn. Door het inpakken en uitpakken was een stekker losgegaan. Het is inmiddels elf uur en de zon schijnt nog aan de hemel.
We gaan slapen, want het was een lange dag. Groetjes uit Kirkenes. Harry & Jan

• 30 Mei 2014 - 07:39

Jurrien:

Zier er goed uit daar, goede reis verder..

• 30 Mei 2014 - 08:57

Jannet:

mooie foto's en goed weer zie ik geweldig

веселиться xxx

• 30 Mei 2014 - 17:24

Jannet:

Ja, Wim attent van je. Ik heb het artikel ook gelezen en Harry direkt toegestuurd. Dus ze weten ervan. Bedankt.

Weet je nog Harry, ik BEVEILGER bij de NVD en werkte bij de portiersloge van Trelleborg, kwamen er ook Russen met hun documenten en goederen.

Ya ne ponimayu (ik begrijp het niet) zeiden ze, als ik uitlegde bij welke loods ze moesten zijn.
    Geen Frans, Engels of Duits (Ya ne ponimavu was het enige wat ze wel kenden.

Ouwe goede herinneringen komen weer boven.
    Succesxxx