Kapotte sleutel - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Jan Poel - WaarBenJij.nu Kapotte sleutel - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Jan Poel - WaarBenJij.nu

Kapotte sleutel

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 Mei 2014 | Finland, Rovaniemi

Hallo allemaal,

Vanmorgen lang uitgeslapen, door het tijdsverschil werden we pas om 9:48 wakker en het ontbijt was tot 10:00 uur, dus gauw spijkerbroek en polo aangetrokken en naar beneden gegaan om nog te ontbijten.
Daarna was het plan om de stad in te lopen, maar er was weer van alles te doen op de parkeerplaats met sleutelaars en de technische dienst die weer druk bezig was.Om 12:00 uur even een cappuccino gedronken bij de Mac tegenover het hotel. Daarna wilden we een eindje rijden en bleek dat de sleutel van contact bijna gescheurd was. Een behulpzame Fin, die er met een Katterug was en wat rond keek, nam ons mee naar een sleutelspecialist om een nieuwe sleutel te maken en daarna werden we weer terug gebracht naar hotel. Aardige kerel en we hebben hem een paar flesje bier mee gegeven voor de moeite. Morgenvroeg wil de technische dienst het contactslot aanpassen om verdere problemen te voorkomen. Dat doen ze met een spijkertje van 2 mm, die we moesten kopen en een boortje van 2mm die we ook gekocht hebben in een soort Gamma. Daarna lekker in het zonnetje gezeten en met deze en gene van de groep gepraat. Vanavond even restaurantje zoeken om wat te eten en dan morgen op weg naar Kirkenes. Tot de volgende keer, groeten uit Finland. Harry & Jan

• 28 Mei 2014 - 19:37

Margreet:

Er weer helemaal klaar voor dus, gelukkig op tijd de sleutel weer gerepareerd!
    Succes morgen! xxx

• 29 Mei 2014 - 10:01

Jannet:

Op naar de volgende bestemming en nu eens zonder een ongemak ???
    Zoals Jack zei "God bless You".
    Onnistuneestixxx